Norman Anggap Ada Musuh Cuba Burukkan KRU

on Sunday 6 May 2012

Norman Abdul Halim 
KUALA LUMPUR: Presiden Eksekutif KRU Studios, Norman Abdul Halim menyifatkan tuduhan terbaru iaitu gagal menjelaskan gaji pekerja serta tidak melunaskan pinjaman bagi pembikinan filem terbitan syarikat itu sebagai tindakan iri hati daripada musuh perniagaan mereka.
Norman berkata tuduhan-tuduhan yang tidak berasas itu sengaja dicetuskan oleh pihak tertentu kerana tidak mempunyai cara lain untuk memburukkan reputasi selepas melihat kejayaan syarikat berkenaan.
“Selama 20 tahun dalam dunia hiburan, kami bersih daripada kontroversi atau skandal. Jadi, pihak-pihak ini terpaksa mengatur strategi dengan mengada-adakan cerita yang tidak berasas untuk menjatuhkan kami.
“Anda boleh lihat sendiri operasi perniagaan kami. Jika benar apa yang didakwa itu berlaku, tentu sudah lama kami berdepan tindakan undang-undang,” katanya ketika ditemui baru-baru ini.
Norman berkata, dia sudah berasa jemu dan enggan mengulas lanjut mengenai cerita-cerita yang timbul kerana kerap kali dikaitkan dengan tuduhan yang sama.
“Saya sudah malas hendak komen apa-apa. Bila kita komen, orang anggap ia memang berlaku dan kami seperti mahu menafikannya. Cuma, saya hendak cabar mana-mana pihak yang mengemukakan tuduhan itu tampil dengan bukti-buktinya.
“Janganlah jatuhkan empayar yang kami bersusah-payah bina selama 20 tahun dengan cara kotor. Orang boleh berkata apa sahaja tanpa mengetahui cerita sebenar,” katanya yang percaya ia adalah perbuatan khianat penggiat industri hiburan sendiri.
(Dari kiri) Norman, para pelakon Ramli Hassan, Riz Amin, Izzue Islam, Remy Ishak dan dua adiknya pengarah filem Edry dan Yusry pada pelancaran treler filem 29 Februari, baru-baru ini. 
Dalam perkembangan lain, Norman yang juga Penerbit Eksekutif filem Stereoscopic 3 Dimensi (S3D) pertama Malaysia iaitu 29 Februari percaya masyarakat akan dapat menerima format filem yang baru diperkenalkan di negara ini.
“Kalau diikutkan, apa yang kami perkenalkan dalam 29 Februari bukanlah terlalu baru dalam dunia perfileman. Ia memang asing kepada kita tetapi di Hollywood umpamanya sudah melakukan lebih daripada ini.
“Namun, bagi rantau Asia, kami adalah yang kedua di belakang Thailand yang terlebih dulu menerbitkan filem dalam format ini.
“Saya yakin masyarakat akan memberikan peluang kepada filem ini kerana kekuatan jalan cerita dan konsepnya, selain aplikasi teknologi itu,” hurainya.
29 Februari yang diarahkan Edry Abdul Halim mengisahkan kehidupan lelaki bernama Budi lakonan Remy Ishak yang dilahirkan pada tahun lompat 29 Februari 1896 dan hanya dimakan usia empat tahun sekali.
Keadaan fizikalnya yang kelihatan terbantut menyebabkan masyarakat menganggap ‘kecacatan’ itu sebagai satu sumpahan. Walhal, ia adalah anugerah Tuhan yang membolehkan Budi melalui era transformasi Tanah Melayu, Malaya sehingga akhirnya bergelar Malaysia.
Selain Remy, ia turut dibintangi antaranya Jojo Goh, Izzue Islam, Fizz Fairuz, Ramli Hassan, Nam Ron dan Chew Kin Wah.
Filem tempatan kesepuluh terbitan KRU Studios ini bakal ditayangkan pada 30 Ogos depan.

- ---
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

 
© Artis Kini All Rights Reserved