Perkahwinan Zara Shafruddin & Nicholas Rudd - Isu Agama Murtad?

on Friday 20 April 2012

Isu Panas - Perkahwinan Zara Shafruddin berkahwin dengan anak Kevin Rudd di gereja telah mendapat perhatian rakyat jelata di Malaysia. Zara seorang Peguam (Lawyer) di Clayton Utz
manakala Nicholis Rudd, 26 merupakah anak kepada Kevin Rudd bekas Perana Menteri Australia telah melansungkan perkahwinan mereka di Gareja Anglikan St James di King St, Sydney, bersama kekasihnya Zara Shafruddin berumur 27 tahun.

Lebih menariknya lagi apabila Perkahwinan itu telah dirahsiakan oleh bekas Perdana Menteri itu sehinggalah perkahwinan tersebut telah diumumkan di laman Twitternya.

Perkahwinan itu telah dihadiri oleh kawan rapat dan keluarga pasangan itu. Selepas majlis, pasangan itu telah menaiki limosin ke Catalina di Rose Bay untuk majlis Resepsi.



Profile

Zara Shafruddin's Overview

Current Lawyer at Clayton Utz

Past Paralegal at Clayton Utz
Pa alegal at Allens Arthur Robinson

Education

College of Law (NSW)
Griffith University
Jerudong International School (Brunei)


Zara Shafruddin's Languages

English (Native or bilingual proficiency)
Malay (Elementary proficiency)


Mengikut lakaran percintaan mereka, Pasangan itu bertemu pada majlis perkahwinan Jessica, anak sulung Rudd dan Rein isterinya di Brisbane Therese Mei 2007.

Kemudian selang beberapa tahun Nicholas Rudd melamar Zara semasa percutian Easter di Republik Czech pada bulan April 2010.

Zara berkata dia terkejut apabila Nick melutut dihadapannya. "Saya tidak menjangkakan, tetapi saya tahu menjadi lebih bahagia. Bukan sahaja dia sangat bijak, pemurah dan baik hati, saya tahu saya telah menemui pasangan jiwa saya kepadanya," kata Zara Shafruddin.

Pasangan pengantin, kedua-dua peguam, bekerja di firma undang-undang antarabangsa Clayton Utz di Sydney.



Persoalannya Siapakah Zara Shafruddin? Mengikut maklumat Zara Shafruddin ini berasal dari Brunei? Betulkah?
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

 
© Artis Kini All Rights Reserved