Buat Pelaburan Di Internet, Adi Putra Ditipu RM19,000

on Monday 30 July 2012

Adi Putra
KUALA LUMPUR: Pelakon Adi Putra, 31, kerugian sebanyak RM19,000 kerana ditipu selepas melabur dalam satu pelaburan di Internet.
Pelakon yang berasal dari Singapura itu berkata, dia telah membuat laporan polis di Ibu Pejabat Daerah Sentul, di sini dan enggan mengulas lanjut atas nasihat polis.
“Saya serahkan sepenuhnya kepada polis untuk menyiasat. Kejadian ini bersifat peribadi dan dia dinasihatkan polis supaya tidak menceritakan kejadian itu secara terbuka kepada pihak media mahupun peminat
"Saya harap pihak luar dapat hormati pendirian saya. Jika ia bukan kes polis, mungkin saya akan membuat sidang akhbar bagi menjelaskan apa yang sebenarnya berlaku," katanya, yang dipetik daripada akhbar Harian Metro.
Ady yang turut membintangi filem pecah panggung, KL Gangster kini sedang menjalani penggambaran filem Balistik terbitan Suhan Movies & Trading Sdn Bhd di sekitar ibu kota, mengatakan kejadian itu boleh memberikan kesan pada dirinya secara peribadi termasuk karier seni.
Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJK) Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Izany Abdul Ghani mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian itu.
Menurut Izany, pelakon terbabit menyertai satu pelaburan yang menjanjikan pulangan yang lumayan menerusi Internet.
"Dia memasukkan RM19,000 ke akaun milik suspek tetapi komisen yang dijanjikan belum diterima sehingga kini," katanya.

- ---
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

 
© Artis Kini All Rights Reserved