Neelofa Lebih Tegas Gara-Gara Anzalna

on Wednesday 13 June 2012

Neelofa
PETALING JAYA: Pelakon Neelofa, 23, menyifatkan tuduhan yang dinyatakan Anzalna Nasir dalam akhbar Berita Minggu Ahad lalu telah menjadikannya lebih tegas dan matang untuk bertindak terhadap individu yang menganiaya.
Neelofa atau nama sebenarnya Noor Neelofa Mohd Noor berkata, sebelum ini dia sering memberi kenyataan balas dalam mana-mana tuduhan yang diterima, namun dia sedar bahawa membalas kenyataan boleh memakan diri.
"Sejak saya bergelar artis, macam-macam tuduhan yang perlu ditelan. Dan kerana ingin menegakkan kebenaran, saya sanggup menjelaskan satu persatu setiap isu yang timbul.
"Bagaimanapun, kenyataan Anzalna yang disiarkan baru-baru ini menyedarkan saya untuk bersifat lebih tegas, matang dan bijak.
"Saya tidak perlu menjadi orang yang kurang bijak dengan memberi kenyataan balas banyak kali apabila menerima tuduhan yang palsu, sebaliknya menggunakan cara yang lebih formal untuk menyelesaikan masalah," tegasnya.
Neelofa ditemui pada sidang akhbar khas yang diadakan di Hotel One World, di sini, petang Rabu.
Tambah pelakon filem Azura 2012 itu, dia juga mengakui sebelum ini dirinya terlalu lembut hati kerana enggan membesarkan sesebuah isu.
Anzalna
Pada sidang akhbar khas itu, Neelofa melalui peguamnya telah mengeluarkan notis dengan menuntut Anzalna mengemukakan bukti dan penjelasan terhadap kenyataan berbaur fitnah yang dibuatnya bertajuk "Anzalna Bidas Neelofa" menerusi akhbar Berita Minggu pada 10 Jun 2012.
Anzalna diberi tempoh selama tujuh hari untuk memberikan surat tuntutan balas daripada pihaknya sebelum tindak seterusnya diambil.
Neelofa telah melantik dua peguam iaitu Ahmad Hidayat Md Nor dan Mohd Irwan Mohd Mubarak daripada firma guaman Ahmad Hidayat Md Nor & Co untuk mengemukakan notis berkenaan yang telah dihantar pada Rabu.
Sementara itu, ditanya adakah Neelofa akan bekerjasama dengan Anzalna pada masa akan datang, dia tidak mempunyai masalah tentang hal itu.
"Sebagai seorang profesional, saya akan bekerjasama dengan sesiapa pun termasuklah dengan dia (Anzalna).
"Lagipun, notis tuntutan berkenaan adalah bagi membersihkan nama saya sebagai seorang selebriti dan duta kepada beberapa produk," katanya.
Sementara itu Anzalna seperti dilaporkan akhbar Utusan Malaysia pada Khamis berkata, dia tidak takut dengan sebarang tindakan yang bakal diambil terhadapnya dan bersedia untuk bersemuka dengan pelakon dan pengacara program Nona itu.
Sambil menggagap ia sebagai perkara kecil, Anzalna juga bersedia berbincang dengan Neelofa berhubung hal berkenaan selain mengesahkan mempunyai bukti mengenai fitnah yang pernah dibuat pengacara tersebut.

- ---
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

 
© Artis Kini All Rights Reserved