Hantaran Kahwin Rosma RM 16,161.61

on Tuesday 15 April 2008


Nampaknya kini penyanyi kelahiran Akademi Fantasia, Rosma dan Khai bakal dinikahkan pada tanggal 26 April 2008. Peciter ingatkan mereka akan bernikah selepas Khai menyertai Ikon. Rupa-rupanya tak sampai dua minggu lagi mereka akan disatukan sebagai pasangan suami. Pernikahan mereka akan berlangsung di Masjid Putrajaya pada jam 11 pagi. Pasangan cantik sama padan ini akan bersanding di Dewan Persidangan Putrajaya pada 27 April jam 8 malam. Untuk majlis persandingan mereka, dijangka 800 tetamu akan memenuhi Dewan Persidangan Putrajaya Wah! Nampaknya Rosma dan Khai telah pun bertemu tarikh yang sesuai untuk majlis bersejarah mereka. Ini kerana mereka berdua sebelum ni tercari-cari tarikh yang sesuai untuk mengadakan majlis pernikahan dan persandingan tersebut memandangkan masing-masing begitu sibuk dengan pelbagai komitmen.

Rosma dan Khai dibantu oleh Fizi, Pengurusnya dalam membuat segala persiapan perkahwinan terutamanya pelamin. Pasangan ini memilih konsep kontemporari untuk pelamin mereka berdua. Manakala dengar ceritanya hantaran Khai untuk Rosma sebanyak RM16,161.61! Wah semuanya main belas-belas ribu yer...Apa yang bestnya, Rosma dan Khai mendapat tajaan dari banyak pihak. Cuma selepas sahaja majlis berlangsung barulah mereka berdua bersedia untuk mendedahkan siapa penaja-penaja tersebut. Apa yang pasti Aura Seri telah bermurah hati menaja perbelanjaan destinasi berbulan madu dan spa. Amboi. Bertuah lah badan yer.. artis yang tak banyak kerenah macam mereka berdua, sentiasa disenangi oleh ramai pihak. Maka dihari bersejarah mereka, ramailah pihak yang bermurah hati memberi penajaan.

Rosma ketika dihubungi masih sibuk ke hulu ke hilir membuat persiapan perkahwinannya. "Kepala kusut, hati berdebar-debar"..Biasalah. Semua bakal pengantin akan merasakan perkara yang sama. Di majlis persandingan itu nanti, Rosma dan Khai akan memakai dua persalinan iaitu baju bersanding berwarna krim terquoise dan gaun potong kek berwarna krim. Di pihak lelaki mereka akan membawa 9 dulang hantaran manakala pihak perempuan akan membalas sebanyak 11 dulang hantaran.

Apa yang menariknya, Rosma dan Khai akan menyanyikan sebuah lagu Khai yang judul asalnya Kini Kau Tiada Lagi menjadi Kini Kau Di Sisiku. Menurut Rosma, Khai telah mengubah lirik lagu tersebut. Adoi...Peciter tak dapat bayangkan betapa romantiknya Rosma dan Khai menyanyikan lagu itu. Harapan Peciter, agar mahligai yang bakal dibina pasangan ini akan berkekalan hingga ke akhirnya. Selamat Pengantin Baru, Rosma & Khai.
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

 
© Artis Kini All Rights Reserved