Malaysia tewas 3 - 5 Dengan Singapura, tugas berat menanti di Stadium Bukit Jalil

on Saturday 23 July 2011



Malaysia telah melakukan aksi yang agak baik meskipun telah ketinggalan 4 -1 pada babak awalnya. Itu kesimpulan perlawanan malam ini.

Pada awalnya Malaysia mendahului perlawanan dengan gol pertama saat ke 15 wisel permulaan ditiup yang dijaringkan oleh Safee Sali tetapi Singapura telah bangkit dengan 4 gol kemudiannya sebelum babak pertama perlawanan tamat.


Namun jaringan seterusnya yang dihasilkan oleh Safee Sali pada babak kedua telah menaikkan semangat Malaysia untuk menjadikan kedudukan terikat 5 -3 hingga ke saat akhir perlawanan.
Perlawanan yang diadakan atas rumput palsu di Singapura meskipun agak menyukarkan pihak kita namun semangat juang yang tinggi harus dipuji kepada pasukan Datuk K Rajagopal.
Mereka memang berjuang habis-habisan.

Ternyat gol jaringan Singapura dihasilkan oleh pemain import mereka - sesuatu yang tidak boleh dijadikan kebanggaan untuk mereka sendiri berbanding Malaysia yang mendapat jaringan dari rakyatnya sendiri.


Semoga perlawanan pada 28 Julai 2011 di Kuala Lumpur antara Malaysia dan Singapura akan lebih sengit dengan harapan agar kemenangan bakal menjadi milik Malaysia untuk mencerahkan peluang kita mara ke Piala Dunia 2014 nanti.

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

 
© Artis Kini All Rights Reserved