Si darah manis Raja Farah

on Saturday 23 October 2010





JUDUL-JUDUL filem seperti Salon, Apa Kata Hati, Anak Halal, serta Haq The Movie yang bakal ke pawagam tidak lama lagi memberi warna kepada pemilik nama Raja Farah Raja Aziz, 22.
Tiba-tiba sahaja, pelakon yang sedang sibuk di lokasi penggambaran drama muzikal Kau Dan Aku itu membuat kenyataan bakal berkahwin bulan depan. Pertunangan dengan kekasihnya yang baru dikenali sekitar awal tahun ini dilangsungkan pada 9 Oktober lalu.
Dalam tempoh 'darah manis' ini, perasaannya bercampur-campur. Antara teruja mahupun debaran, kata hatinya, dia sudah cukup bersedia untuk bergelar permaisuri kepada Megat Andika, 25.
HANTARAN KAHWIN
Barang pertama yang saya terfikir untuk diletakkan atas dulang hantaran ialah sebentuk cincin. Cincin perkahwinan bukan sekadar perhiasan tetapi ia tanda cinta daripada suami tersayang.
BUNGA TELUR
Walaupun orang Melayu semakin moden, tetapi bunga telur merupakan sesuatu yang akan mengekalkan tradisi kemelayuan dalam sesebuah perkahwinan. Bunga telur sudah menjadi kemestian yang sesuai dengan konsep tradisional perkahwinan saya nanti.
BULAN MADU
Memandangkan bulan madu akan menjadi kenangan terindah kepada setiap pasangan yang baru melangsungkan perkahwinan, saya memilih tempat yang mampu memberikan keseronokan untuk kami berdua nanti. Saya suka Pulau Sipadan, Sabah. Saya berharap kami boleh sama-sama menyelam ke dasar laut. Itu hobi saya dan Megat.
AIR SIRAP
Air berwarna merah yang masih sedap walaupun saya minum sejak kecil terutama semasa majlis kenduri kahwin. Ia penghilang dahaga tanpa mengira waktu.
AKTRES TERBAIK
Bila bercakap tentang aktres terbaik, saya tetap terfikirkan pelakon wanita terkenal Hollywood, Kate Winslet. Saya memuja Kate terutama setelah menonton filem The Readers, keberanian dan nilai kewanitaan Kate sungguh menyerlah ketika melakonkan babak yang mencabar dan panas.
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

 
© Artis Kini All Rights Reserved