Adam AF2 Kekasih Juliana Evans?

on Tuesday 15 April 2008


Pengacara rancangan Remaja yang cantik dan berwajah Pan Asian, Juliana Evans khabarnya amat akrab dengan penyanyi Adam AF2. Malah kelibat pasangan ini dilihat begitu intim ketika berada di Anugerah Bintang Popular di Genting Highland baru-baru ini. Fotografi dengan Juliana Evans memberi kesempatan untuk saya bertanyakan apakah sebenar bentuk perhubungan di antara pasangan sama cantik sama padan ini. Adakah benar mereka sedang bercinta atau sebaliknya? Kemesraan di antara mereka berdua dapat dilihat dengan jelas apabila mereka ke mana sahaja berdua semasa Post Party diadakan. Agaknya apa komen Juliana apabila diajukan pertanyaan sedemikan. "Adam adalah kawan baik saya. Kami memang dah berkawan semenjak dia keluar dari AF2 lagi. Memang dia ada menemankan saya pada malam ABP di Genting Highland. Hubungan antara kami tak ada apa yang istimewa melainkan kawan baik. Dia seorang lelaki yang menyenangkan, soft spoken dan begitu mengambil berat. Saya rasa tak salah kalau saya dan dia berkawan sementelahan lagi kami berdua berada di bidang seni yang sama. Saya bercakap berlapik. Memang saya dan Adam tak ada hubungan istimewa. Kalau akan datang, saya tak tahu. Itu kuasa Tuhan. Sekarang saya akui saya sudah pun ada teman istimewa seorang ahli perniagaan. Dia bukan orang seni dan tiga tahun tua dari saya. Saya mengenalinya sudah setahun setengah dan selama perhubungan ni saya senang dengan dia. Jadi sedikit sebanyak dakwaan kononnya saya teman istimewa Adam, tidak betul sama sekali " akui Juliana tenang.

Gosip Melampau
Juliana Evans yang menceburkan diri dalam bidang pengacaraan seawal usia 12 tahun apabila mengacarakan rancangan kanak-kanak E-Zone di saluran Astro Ria. Wajah Pan-Asiannya memberi satu kelebihan kepada Juliana untuk mengatur langkahnya dalam bidang seni. Selain mengacara rancangan Remaja, Juliana juga turut berlakon dalam filem Kami The Movie dan drama bersiri Kami. Tidak mahu dikenali sebagai pengacara dan pelakon yang kosong ilmu, Juliana juga tidak mahu mencipta nama menerusi gosip melampau dan kontroversi yang menjatuhkan dirinya. Apatah lagi berbekalkan wajah Pan Asian yang dimilikinya, kebiasaannya amat mudah bagi wajah-wajah seperti Juliana menempatkan diri dalam bidang lakonan terutamanya. Namun pendapat Juliana pula lain. Bagi Juliana dia bermula dari bawah. Jika hendak dibandingkan dengan peserta program realiti tv, mereka lebih menonjol dan diberi peluang berlakon.

"Muka Pan Asian pada kebiasaannya memang senang laku. Tapi sekarang ni, pihak produksi drama dan filem lebih tertumpu kepada mereka yang lahir dari program realiti tv. Mereka lagi senang mendapat tawaran berlakon.tambahan mereka telah membina nama mereka sendiri ketika berada dalam program realiti yang mereka masuk. Bercakap tentang gosip dan kontroversi, saya bukan orangnya yang suka terlibat dalam kontroversi. Ibu bapa saya sudah berpesan untuk menjaga nama baik mereka. Saya sedaya upaya menghindarkan diri dari pergi ke tempat-tempat yang boleh mengudang orang berkata perkara tidak baik tentang saya. Saya hanya remaja biasa kalau tak di set pengambaran. Saya masih melepak di tempat yang biasa saya dan kawan-kawan berjumpa. Dari kecil lagi saya dah melibatkan diri dalam bidang pengacaraan jadi tidak timbul soal saya ingin mencari glamour bila terjun ke bidang ini. Saya hanya mengetengahkan sedikit kelebihan yang saya ada. Bidang seni ini saya anggap sudah mencari kerjaya saya. Jadi saya perlu jaga nama baik semua dan diri sendiri" ujar Juliana yang suka bersukan dan membeli belah ini.

Parut Di Muka

Di dalam hidup artis remaja cantik ini, Juliana Evans telah mengalami dua kali pengalaman pahit. Kali pertama ketika dia berusia 4 tahun.Kereta yang dipandu oleh salah seorang ahli keluarganya telah menghadapi kemalangan di mana muka Julia cedera apabila kereta tersebut terlanggar tiang. Sehingga kini, parut tersebut masih berbekas di pipinya. Kali kedua pula kereta yang dipandu Julia terlibat dalam kemalangan setelah tayar kereta yang dipandunya meletup. Dua insiden pahit di dalam hidupnya memberi kesan dan Juliana amat berhati-hati kini apabila memandu kereta.

"Parut di muka saya akibat kemalangan kereta ketika berusia 4 tahun masih ada। Apabila berlaku kemalangan kali kedua saya menjadi lebih berhati-hati. Mujurlah saya tidak mengalami kecederaan yang memudaratkan. Kadang-kadang teringat balik kemalangan yang terjadi membuat saya kecut juga. Saya bersyukur, walau dua kali berdepan dengan kemalangan, Tuhan masih memberi ruang untuk saya meneruskan hidup dan menyelamatkan saya dari kemalangan tersebut" kata Juliana mengimbas kemalangan pernah menimpanya.

Dicemburui
Adat hidup di dunia ini, pelbagai onak dan duri harus ditempuhi. Semuanya menuntut setiap dari kita agar sabar dalam mendepani segala macam dugaan. Adakala kita berjalan di jalan yang lurus, namun ada segelintir pihak yang tidak senang dengan tiap perjalanan yang kita lalui itu. Bila seseorang itu memiliki kelebihan seperti Juliana Evans yang berwajah Pan Asian dan terlibat dalam dunia glamour, ada juga pihak yang tidak senang dan mempunyai niat tidak baik terhadap gadis berbintang Cancer ini.

"Memang ada yang cemburukan saya. Ada yang menyebarkan khabar-khabar tidak baik tentang saya. Kalau melampau sangat apa tohmahan yang saya terima, selalunya saya akan menyiasat ke akar umbi dan terus berjumpa dengan orang yang membawa cerita tersebut. Saya lebih suka berdepan dengan orang yang tidak puas hati dengan saya agar segala kekeruhan dapat dijernihkan. Jika kita terus berdiam, nanti macam-macam cerita lain ditokok tambah. Sebaliknya, kalau gosip-gosip biasa tu saya malas nak layan. Saya buat tak tahu sahaja. Biasalah bila dah terlibat dalam bidang seni macam-macam orang kata. Maknanya kita memang menjadi perhatian masyarakat. Sejauh ini, tiada yang mengaibkan. Saya biasanya akan menjauhkan diri dari orang-orang yang nak jadikan saya kawan kerana nak glamer sekali. Kawan-kawan macam tu tak perlulah ada dalam hidup saya. Saya perlukan kawan yang ikhlas menerima saya kerana diri saya sendiri" tegas Juliana anak bongsu dari tiga beradik.

Tahun Depan Ke US

Untuk mengukuhkan kerjayanya di bidang seni, Juliana kini mengambil Ijazah Komunikasi Massa di Institut Help dan kini berada di tahun kedua pengajiannya. Mengikut perancangan, Juliana akan berlepas tahun depan meneruskan pengajiannya di US. Nyata pendapatan hasil dari bidang lakonan dan pengacaraan digunakan oleh Juliana untuk menampung pengajiannya nanti. Bagi Juliana selain laptop kesayangannya yang dibeli menerusi duit lakonan, membiayai perbelanjaan ketika di US nanti dengan menggunakan wang sendiri adalah satu keputusan. Walaupun menjadi anak bongsu yang sepatutnya manja dan menyerahkan semuanya pada keluarga, Juliana lebih suka berdikari sendiri.

Terbaru Juliana akan menjalani pengambaran sebuah filem Melayu Inggeris bertajuk 'Hooperz'. Memegang salah satu watak penting dalam filem itu, Juliana berhadap kerjayanya terus berkembang dan diterima ramai. Hooperz diterbitkan oleh tiga buah produksi iaitu KL Motion Pictures, Grand Billion dan MHZ Film.

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

 
© Artis Kini All Rights Reserved