Dafi Teringin Kekasih Indonesia - Gigit Jari Awek di Malaysia

on Sunday 27 May 2012

Dafi
KUALA LUMPUR: Penyanyi Dafi mengakui dia teringin memiliki seorang kekasih warga Indonesia sejak menetap di Indonesia pada Januari lalu.
Dafi atau nama sebenarnya Gadaffi Ismail Sabri berkata, keinginannya itu mula timbul sejak melihat ramai gadis-gadis di negara tersebut mempunyai raut wajah yang cantik.
"Jujur saya katakan, kecantikan wajah mereka membuatkan saya teringin mempunyai seorang kekasih di sana.
"Bagaimanapun, kenyataan ini bukan mahu mengatakan yang orang Malaysia tidak cantik, harap peminat-peminat tidak salah faham atau berkecil hati ya," katanya.
Tambah Dafi lagi, selain itu dia juga ingin merasakan pengertian hubungan cinta jarak jauh apabila dia pula ke tanah air nanti.
Enggan terlalu memikirkan soal pilihan cinta, Dafi meneruskan target utamanya yang ingin mengembangkan kerjaya di negara seberang itu.
Ujar pelantun lagu Bila Terasa Rindu itu, sejak mengikat kontrak selama setahun menjadi artis eksklusif stesen televisyen Trans Corp dan terus menjadi hos rancangan Selebritas Siang, dia gembira kerana peminat-peminatnya di negara itu mudah menerimanya.
"Saya tidak sangka bahawa kerjaya di Indonesia memberi respons yang bagus. Mungkin juga sebelum ini saya pernah berduet dengan Gita Gutawa menerusi lagu Sempurna, saya beranggapan mereka mula mengenali saya dari lagu tersebut.
"Malah ia satu pengalaman baru buat saya bagi mengacarakan program berbahasa Indonesia. Agak sukar, namun Alhamdulillah saya mampu mengatasinya dengan pantuan pihak produksi dan pengacara gandingan saya iaitu Mesty dan Lala," ujarnya.
Dalam perkembangan lain, Dafi sedang mengumpulkan bahan lagu yang akan dimuatkan dalam albumnya di Indonesia selain masih lagi meneliti beberapa tawaran berlakon yang bersesuaian dengannya.

- ---
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

 
© Artis Kini All Rights Reserved