Wayne Rooney Rembat Peminat Berusia 9 tahun

on Sunday 25 March 2012

Pada mulanya agak terkejut apabila membaca satu artikal dari Yahoo Enttertainment bahawa Rooney telah merembat bola secara liar pada peminat berusia 9 tahun ketika menyaksikan perlawanan United melawan Wolves.

Rooney cukup kecewa diatas kejadian tersebut selepas kejadian memanaskan badan. Walaubagaimanapun Rooney mengaku bahawa selepas kejadian tersebut dia tidak mengetahui bahawa peminat cilik Manchester United mengalami kecederaan di pergelangan tangan Jamie Thomas selepas ia berjaya menghalang bola dengan tangannya

Thomas tetap menonton perlawanan separuh masa pertama tapi selepas itu dikejarkan ke khemah rawatan kecemasan selepas lengannya membengkak pada waktu rehat.

Petugas perubatan mengejarkan kanak-kanak itu ke hospital dengan tangan yang dipakaikan plaster penyokong.


Rooney tidak menyedari insiden itu namun sebaik menyedarinya, dia menggunakan laman Twitter memohon maaf kepada kanak-kanak terbabit dan berjanji akan menghantar hadiah istimewa.

Saya mohon maaf. Saya sedang menulis surat dan akan menandatangani baju yang bakal dihantar ke rumahnya.” Thomas menonton wira Unitednya di separuh masa pertama bersama bapanya Andy, yang memberi kenyataan kepada akhbar Shropshire Star: “Dia agak terkejut tapi tiada apa-apa berlaku kepadanya dan saya tidak rasa insiden itu akan membuatkannya menjauhkan diri daripada menonton perlawanan lain.”

Walau bagaimanapun perlawanan tersebut telah berpihak kepada Machester United berkesudahan United menang keadtas Wolves, 5-0 Ahad lalu.
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

 
© Artis Kini All Rights Reserved